blat orez expandat - RKT

fiind un mare fan Cake Boss - Buddy Valastro, am urmarit fiecare emisiune transmisa de TLC. acolo am vazut pentru prima oara cum se fac diverse torturi - adevarate opere de arta - folosind blatul de cereale. oricat am urmarit eu aceasta emisiune si am cautat si pe site-ul oficial, nu am gasit reteta acestui "blat minune". 
intr-o zi, cand hoinaream pe net, am gasit blogul giovannei (cum se face un cactus) si am vazut ca si ea folosea acest blat. fiind o persoana generoasa si altruista, ne-a impartasit reteta, adica:

300 g marshmallows




300 g orez expandat (rice crispies)




se topeste marshmallows intr-un vas mare




se adauga 200 g orez si se incorporeaza
se adauga restul de 100g de orez expandat
se ung mainile cu unt si se amesteca bine


se lasa 5 minute sa se raceasca si apoi se iau bucati din compozitie si se formeaza modelul dorit
se taie usor cu un cutit daca e nevoie
inainte de a imbraca in pasta de zahar se unge cu pasta de unt

9 comentarii:

  1. Nu cred ca mi-e clar. Din aceasta compozitie fac foi de tort? Se coc sau se lasa la uscat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. draga anomisana, acest blat este folosit in special pentru a da forma torturilor. de exemplu, eu l-am modelat sub forma de masinuta si l-am imbracat in pasta de zahar. alte fete l-au folosit pentru diverse ornamente de pe tort: giovanna - cactus (acolo am vazut prima data cum a facut), pe forumul kuharka.ru am vazut ca l-au folosit pentru a forma capul si picioarele unui dragon...etc. e mai usor de modelat si este mult mai usor decat blaturi normale umplute cu crema (atnci cand iti trebuie ceva usor). sper ca ai inteles ideea. daca mai ai nelamuriri ma poti contacta si pe e-mail la mika1802@gmail.com

      Ștergere
  2. Multumesc pentru raspuns. Este util de stiut.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Mihaela. Am si eu o intrebare. In pozele postate de tine apar 2 feluri de orez: orez expandat normal si turte de orez expandat, nu-i asa? se poate folosi orice fel de orez expandat? sau trebuie ambele feluri pe care le-ai postat tu? sau sunt doar un exemplu? mersi frumos. Mihaela Tatar.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am folosit orezul expandat cel cu cacao. am avut si turtele de orez expandat in casa, ca sa le incerc cu alta ocazie dar intre timp s-au consumat asa cum sunt. nu le-am folosit deci nu stiu cum iese blatul din turtite.

      Ștergere
  4. Am inteles..multumesc frumos! O sa incerc si eu pe week-end. Tatar Mihaela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur ca ti-am fost de folos si te mai astept pe la mine. ;)

      Ștergere
  5. Buna ziua!
    Foarte utile informatii ne transmiti. Voi incerca negresit reteta ta. Insa am o intrebare. In cazul in care ramane aluat, se poate pastra? Cat tine? Ma gandesc ca daca faci mai mult decat iti trebuie sa nu trebuiasca sa il arunci...
    Multumesc si spor in toate cele!
    Maria

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PrintFriendly

Stefan

Lilypie Kids Birthday tickers

Luca

Lilypie Kids Birthday tickers

Ne este mereu dor de tine...

Lilypie Angel and Memorial tickers

IOANA nu te vom uita NICIODATA