Umor! Amor! Fior de dor din Bucuresti


“Umor! Amor! Fior de dor din Bucureşti” - O piesă de teatru de referinţă 
Silvia OLTEAN   

Sursa: Arges Expres




O seară de neuitat a fost oferită miercuri seara de Primăria Municipală şi formaţiunea politică USL argeşenilor, care au putut asista la piesa de teatru “Umor! Amor! Fior de dor din Bucureşti!”, pusă în scenă de Teatrul Nottara din capitală. Sala de spectacole a Centrului de Cultură şi Arte “George Topîrceanu” a fost neîncăpătoare pentru cei veniţi într-un număr atât de mare, încât mulţi au fost nevoiţi să urmărească reprezentaţia stând în picioare. Printre cei prezenţi, s-au aflat şi Mircea Diaconu, ministrul Culturii, Mircea Drăghici, deputat al Colegiului Curtea de Argeş, Constantin Nicolescu, preşedintele Consiliului Judeţean Argeş, Simona Bucura, vicepreşedinte al C.J.,  Nicolae Diaconu, primarul municipiului, Cristian Mitrofan, directorul C.C.A., Ion Popa, liderul PNL Argeş, consilieri locali, Doru Dumitru Slătineanu, primarul com. Tigveni şi alţi reprezentanţi ai USL. Înainte de începerea spectacolului, senatorul Mircea Diaconu a urcat pe scenă şi a descris piesa de  teatru în câteva cuvinte: “Vă rog să priviţi acest spectacol ca pe o fotografie veche, care se mişcă, cântă şi dansează pentru dvs”. Într-adevăr, spectatorii au putut urmări mici fresce ale capitalei la sfârşit de secol XVIII şi început de secol XIX. Pe fundalul unor proiecţii cu Bucureştii vechi, actorii au cântat, au dansat, în costumaţii specifice perioadei respective, creând o atmosferă corespunzătoare. Astfel, câţiva tineri descoperă într-o “ladă a bunicii” gramofonul, discuri, rochii, pantofi, accesorii, poze, ziare... Ei glisează, prin urmare, într-o lume în care trăieşte “Unionul” lui Caragiale şi “Cărăbuşul” lui Tănase, muzica lui Zavaidoc, Maria Tănase sau Cristian Vasile. Personajele au dansat fie în paşi senzuali de tango, fie în cei nebunatici de charleston sau frenetici de can-can, devenind personaje dintr-o epocă apusă, fiecare pereche întruchipând o mică poveste. Veseli, dezabuzaţi sau plini de patimă, actorii au rostit replici precum: “Astăzi eşti funcţionar, mâine eşti pensionar!”; “Vin ai noştri, pleac-ai noştri! Iarăşi am votat ca proştii!”, “La calculul pensiei, anii când suntem însuraţi se vor socoti dublaţi” şi “Din totalul calculat, două treimi merg la stat!”
Impresii după spectacol
“Extraordinar! Mi-am reamintit de viaţa veche, de altădată, din Bucureşti, mai ales că eu am locuit în capitală între anii 1968-1991. Eram copil când am fost prima oară la Teatrul Naţional... N-aş putea să menţionez un moment anume, căci mi-a plăcut totul! Spectacolul a fost superb!”, a spus încântat Vasile Vasilescu (83 ani). De aceeaşi părere a fost şi Teodora Tărceatu, directoarea Grădiniţei nr. 3: “Un spectacol frumos, ceva nou pentru Curtea de Argeş. Ne-a relaxat şi încărcat pozitiv! Şi multă lume bună, mulţi intelectuali....”. Într-adevăr, o altă părere am consemnat-o de la prof. Ştefana Florea, directorul Colegiului Naţional “Vlaicu Vodă”: “Ne-am readus aminte din tinereţe şi din copilărie de cântecele lui Zavaidoc, ale Mariei Tănase.... A fost o plăcere să revăd dansurile de societate din acele vremuri, tango, french can-can...”. În concluzie, o seară reuşită, gustată din plin mai ales de persoanele de vârsta a treia şi de cele trecute de prima tinereţe, cei mai conştiincioşi votanţi!



din cadrul spectacolului:



Constantin Tănase: Pleac-ai nostri, vin ai nostri, noi rămânem tot ca prostii




Ne-am trezit din hibernare
Si-am strigat cât am putut:
Sus Cutare! Jos Cutare!
Si cu asta ce-am făcut?

Am dorit, cu mic, cu mare,
Si-am luptat, cum am stiut,
S-avem nouă guvernare,
Si cu asta ce-am făcut?

Ca mai bine să ne fie,
Ne-a crescut salariul brut,
Dar trăim în săracie,
Si cu asta ce-am făcut?

Ia corupţia amploare,
Cum nicicând nu s-a văzut,
Scoatem totul la vânzare,
Si cu asta ce-am făcut?

Pentru-a câstiga o pâine,
Mulţi o iau de la-nceput,
Rătăcesc prin ţări străine,
Si cu asta ce-am făcut?

Traversăm ani grei cu crize,
Leul iar a decăzut,
Cresc întruna taxe-accize,
Si cu asta ce-am făcut?

Totul este ca-nainte,
De belele n-am trecut,
Se trag sforile, se minte,
Si cu asta ce-am făcut?

Se urzesc pe-ascuns vendete,
Cum nicicând nu s-a văzut,
Ţara-i plină de vedete,
Si cu asta ce-am făcut?

Pleacă-ai nostri, vin ai nostri!
E sloganul cunoscut;
Iarăsi am votat ca prostii,
Si cu asta ce-am făcut?




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PrintFriendly

Stefan

Lilypie Kids Birthday tickers

Luca

Lilypie Kids Birthday tickers

Ne este mereu dor de tine...

Lilypie Angel and Memorial tickers

IOANA nu te vom uita NICIODATA